قیمت روز چای ترش غنچه

انواع چای ترش در بازارتفاوت چای ترش غنچه با شکسته

قیمت روز چای ترش غنچه بسته به عوامل مختلفی مشخص می گردد. یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت روز این محصول میزان عرضه و تقاضا در بازار است. میزان محصول بدست آمده در کشور نیز می ‌تواند روی تعیین قیمت روز این محصول تاثیر بسزایی داشته باشد.

 قیمت روز چای ترش غنچه

انواع چای ترش در بازار

انواع چای ترش در بازار همان طور که مستحضر هستید چای ترش یا چای قرمز یکی از چای های پرطرفدار و پرخاصیت است که در ایران در نمونه های متفاوتی تولید می شود. چای ترش در بازار ایران در نمونه ‌های مختلفی معرفی می ‌شود.

یکی از مهمترین تقسیم بندی انواع چای ترش موجود در بازار در زمینه زمان برداشت این محصول می باشد که در این مورد می توان انواع چای ترش را در نمونه ‌های چای بهاره، چای تابستانه و چای پاییزه دسته‌بندی کرد.  هر یک از این چای های قرمز همان طور که از نامشان برمی ‌آید در فصل های بهار، تابستان و پاییز برداشت می شوند.

جالب است بدانید چای بهاره، تابستانه و پاییزه با نام چای چین اول، دوم و سوم نیز معروف هستند. چای که در فصل بهار برداشت می ‌شود چای بهاره گفته می شود و فرآیند برداشت و تولید چای بهاره تقریباً  از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و به مدت ۲۰ روز به طول می انجامد که به این چای، چای چین اول هم گفته می‌شود.

بعد از چای بهاره در حدود اوایل تیرماه و بعد از رشد مجدد برگ ‌چای چین دوم آن آغاز می ‌شود که به چای تابستانه نیز معروف است و چین سوم یا پاییزه نیز در شهریور و مهرماه صورت می پذیرد.

در بین سن نمونه چای ترش چای بهاره از عطر و طعم بهتری نسبت به دو چین دیگر برخوردار است و به عنوان بهترین چای ترش در بازار با قیمت فروش بالاتر ارائه می گردد. علاوه بر این موضوع انواع چای ترش در نمونه‌های چای سرگل، چای ممتاز، چای قلم و چای شکسته به مشتریان معرفی می شد که هرکدام دارای قیمت فروش متفاوتی هستند.

تفاوت چای ترش غنچه با شکسته

تفاوت چای ترش غنچه با شکسته همان طور که اشاره کردیم چای ترش ایرانی در بازار در نمونه ‌های چای غنچه یا چای شکسته معرفی می شود. تفاوت بین چای ترش  شکسته  با غنچه در اندازه، عطر و طعم این چای ها دیده می شود.

به نوعی که چای غنچه به عنوان بهترین چای از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و این نوع چای از لطیف ‌ترین قسمت بوته چای یعنی غنچه و برگ های بالا به دست می‌آید و به خاطر لطافتی که دارد حالت پیچشی به خود می‌گیرد و عطر بسیار خوبی دارد.

چای شکسته نیز در طی فرآیند تولید از برگ های خرد شده تشکیل می شود و وزن سبک تری نسبت به چای غنچه و ممتاز دارد. برخلاف انواع چای ایرانی پیچیدگی چای شکست کمتر است و برگ های آن معمولاً صاف است.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *